איך לגרום לה לסדר את חדרה מבלי להסתכן במלחמה גרעינית? חלק ב'
צילום: shutterstock
אז בחלק הקודם הבנו שהחדר של המתבגרת נראה כמו שהוא נראה, לא בגלל שהיא ‘עצלנית’
או ‘בעלת אישיות עם נטייה לכאוטיות’ (בזה אשמה האונה הפרונטלית).
וגם שמצד אחד החדר שלה הוא הממלכה הפרטית שלה (וחשוב שכך ישאר),
אבל מצד שני יש גם גבול לכל תעלול…
אז מה עושים???
אלה כמה עצות שיעזרו לזרות קצת סדר בבלגן:
1. הגדירו מהו חדר מסודר –
שבו יחד עם דף ועט ורישמו בסעיפים את הדברים העיקריים שמגדירים חדר מסודר.
חשוב שתגיעו להסכמה לגבי הסעיפים ושתנסחו אותם על דרך החיוב. התמקדו בארבעה-חמישה דברים, לדוגמה:
א. הנעליים נמצאות בתוך מגירת הנעליים.
ב. בגדים נקיים מקופלים בארון.
ג. בגדים מלוכלכים נמצאים בסל הכביסה.
ד. הניירות שעל השולחן נמצאים בתיבת הניירת.
ה. ספרים ומחברות בתיק או על המדף.
2. וודאו שלכל דבר יש בית/ מקום –
הסכימו על מקומות קבועים של החפצים השונים.
זה מאד עוזר לדעת את מקומם של הדברים. חוסך זמן חיפוש וגם כשמסדרים
לא צריך לחשוב כל פעם על מקום לשים חפץ מסויים.
לכן חשוב שיהיו מספיק מיכלים לחפצים השונים (אפשר ליצור ולקשט ביחד קופסאות).
3. היפכו את הסידור לחוויה נעימה –
שימו ברקע מוזיקה שהיא אוהבת בזמן שהיא מסדרת.
(קראתי על אמא אחת שנוהגת להקריא לילדיה ספרים בזמן שהם מסדרים את חדרם).
צילום: shutterstock
4. שיטת ה’פרוייקטים’ –
מידיי תקופה אפשר לעשות פרוייקט סידור של דבר מסויים.
מתרכזים ומשקיעים בדבר אחד ומסדרים אותו באופן יסודי.
לדוגמה, ארון הבגדים, שידת המגרות, מדפי הספרים וכו’.
5. איך היא מעדיפה לבד או ביחד?
יש בנות שמעדיפות לעשות הכל בעצמן ולשתף רק בתוצאה הסופית,
אבל יש שמעדיפות לעבוד בצוותא ולקבל עזרה…
אם המתבגרת שלך היא מהסוג השני, תוכלו להפוך את הסידור לפעילות משותפת ומהנה.
כדאי לשאול אותה מה היא מעדיפה.
6. חיזוקים חיוביים –
אל תחסכו במחמאות אחרי שהיא מסדרת.
כולנו אוהבים להיות מוערכים על העבודה שאנחנו עושים וטרם נולדה המתבגרת
שתתלונן שאימה מחמיאה לה יותר מידיי.
והכי חשוב!!! המנעו מלהטיח ביקורת לגבי איך שחדרה נראה.
זה אף פעם לא יגרום לה לרצות לקום ולסדר, אלא רק יגרום לה להבטיח לעצמה
שלעולם, אבל לעולם היא לא תגיד משפטים כאלה לביתה…
בקרו בדף